محصول به سبد خرید اضافه شد

رشته جنین شناسی

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده
تاریخ: 29 فروردین 1402
بازدید: 122

رشته جنین شناسی

یکی از پرطرفدارترین رشته های پزشکی، رشته جنین شناسی است. به طور کلی می‌توان گفت جنین شناسی به معنای مطالعه کردن درباره رشد و نمو همه موجودات زنده است. جنین شناسی علمی است که به مطالعه تشکیل شدن سلول‌های اولیه جنسی و همه مراحل رشد تا تولد را می‌پردازد. این رشته یکی از مهم ترین و اساسی ترین رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی می‌باشد که قادر است به صورت خیلی ساده رشد جنین را بررسی کند. کتاب های زیادی در زمینه جنین شناسی از جمله کتاب جنین شناسی لانگمن فارسی، کتاب جنین شناسی مور و… در این زمینه وجود دارد که بسیار مهم هستند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی رشته جنین شناسی و کتاب های مهم در این زمینه بپردازیم پس اگر از علاقمندان به این رشته هستید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی رشته جنین شناسی

اگر بخواهیم به صورت کلی و واضح درباره رشته جنین شناسی صحبت کنیم باید بگوییم در رشته جنین شناسی تمامی اتفاقات از زمان لقاح سلول های جنسی تا تولد که در 9 ماه انجام می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته قابل ذکر است که در علم جنین شناسی فقط مراحل طبیعی رشد و نمو شخص بیان می‌شود و موارد دیگر که منجر به تولد افراد ناقص هستند در رشته جنین شناسی جایی ندارد.

در واقع می‌توان گفت هدف اصلی رشته جنین شناسی، شناختن و بررسی اتفاقاتی است که نهایتا منجر به تولد یک شخص کاملا سالم می‌شود. بهتر است بدانید در این رشته همه فرآیند ها در سطح سلولی و ملکولی مورد بررسی قرار می‌گیرند. هرچه میزان علم و مطالعه در رشته جنین شناسی بالا برود، نواقص مادرزادی کاهش خواهد یافت. همچنین با استفاده از این رشته می‌توان همه اتفاقاتی که باعث ناباروری می‌شود را به راحتی شناخت و سعی در رفع آن ها کرد. بنابراین در این علم می‌توان به مطالعه درباره جلوگیری از نواقص مادرزادی و درمان کردن نازایی پرداخت. دروسی که در این رشته مطالعه می‌کنید تقریبا شبیه به رشته های پزشکی، پرستاری و مامایی و… هستند. اهمیت این رشته به خاطر بررسی و به دست آوردن درک درستی از آناتومی بدن انسان و همچنین بررسی تکامل جنین تا متولد شدن است.

معرفی رشته جنین شناسی

مهم ترین کتاب های رشته جنین شناسی

رشته جنین شناسی دارای اهمیت بسیار زیادی است و کتاب های زیادی در این رشته وجود دارد که ما در ادامه به بررسی دو تا از مهم ترین ان ها می‌پردازیم:

کتاب جنین شناسی مور

کتاب جنین شناسی مور یکی از مهم ترین کتاب ها در رشته جنین شناسی است. در این کتاب می‌توان اطلاعاتی درباره تکامل انسان به دست آورد. در واقع در این کتاب جنین از هفته اول تا پایان ماه نهم مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر آن در این کتاب می‌توان درباره حفرات بدن و مزانترها، جفت و پرده های جنینی، تشکیلات حلقی ، صورت و گردن، دستگاه ادرای – تناسلی، دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی، دستگاه عصبی، دستگاه عضلانی، تکامل چشم ها و گوش ها و… اطلاعات کاملی به دست آورد. یکی از خصوصیات خوب کتاب مذکور این است که در پایان هر فصل نکات مهم به صورت خلاصه بیان شده اند تا دانشجو در شب امتحان بتواند مرور کلی بر روی مطالب داشته باشد. همچنین استفاده از تصاویر در این کتاب باعث یادگیری بهتر و راحت تر شده است.

کتاب جنین شناسی مور

کتاب جنین شناسی لانگمن فارسی

کتاب جنین شناسی لانگمن فارسی یکی دیگر از مهم ترین کتاب های رشته جنین شناسی است. در این کتاب می‌توان اطلاعاتی درباره مشتقات لایه ی زایای اکتودرمی، گلستر ولاسیون تشکیل مزودرم و اندودرم رویانی، غشاهای جنینی و جفت، تغییرات جفتی در انتهای حاملگی، کوریون بوته ای و دسیدوای قاعده ای، تکامل بیشتر تروفوبلاست، تشکیل محور قدامی – خلفی تنظیم به وسیله ی درمان جنین، غشاهای جنینی در دوقلوها و… به دست آورد.

کتاب جنین شناسی لانگمن فارسی

به طور کلی می‌توان گفت هدف اصلی این کتاب ارائه‌ی درک پایه از جنین شناسی و ارتباطات بالینی آن است. از خصوصیات مهم این کتاب که باعث محبوبیت ان شده است می‌توان به وجود عبارت و مطالب کوتاه و خلاصه و در عین حال مهم اشاره کرد. همچنین وجود تصاویر رنگی و جداول مرتبط با متن کتاب باعث می‌شود یادگیری مطالب بسیار راحت تر باشد. شاید بتوان گفت کتاب مذکور بهترین ترجمه کتاب جنین شناسی لانگمن است.

از دیگر خصوصیات این کتاب می‌توان به مطالب جامع و کامل و همچنین بیان بسیار ساده و راحت اشاره کرد که باعث می‌شود دانشجو ارتباط بهتری با کتاب برقرار کند. مطالب کتاب کاملا اصولی و دسته بندی شده هستند که به علم جنین شناسی می‌پردازند.

شما می‌توانید برای خرید انواع کتاب جنین شناسی به سایت همراهان دانش مراجعه کرده و این کتاب را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

برچسب‌ها:

ادمین

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

انتشارات همراهان دانش در سال 1395 با هدف ارائه و تولید کتابهای پزشکی و پیراپزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و تاکنون با تولید کتابهای مورد نیاز جامعه پزشکی همواره درصدد خدمت رسانی بوده است. همچنین با راه اندازی فروشگاه آنلاین کتابهای پزشکی، پیراپزشکی، فنی و مهندسی و سایر کتابهای پرفروش ناشران همکار، آماده خدمت رسانی به دانشجویان سراسر کشور میباشد. امیدواریم همراهی شما باعث پیشرفت مجموعه و بهبود بهتر عملکرد ما شود.

© ۱۴۰۰ کليه حقوق اين سايت محفوظ می‌باشد

سایت طراحی شده توسط  فاطمه زارعی 

 

نیاز به راهنمایی دارید؟
در واتس‌اپ با ما در تماس باشید.