محصول به سبد خرید اضافه شد

کتاب های ژنتیک پزشکی

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده
تاریخ: 7 اردیبهشت 1402
بازدید: 32

کتاب های ژنتیک پزشکی

امروزه بیماری های زیادی در سراسر دنیا وجود دارد  که افراد زیادی را درگیر کرده است. بعضی از این بیماری ها به راحتی درمان نمی‌شوند و نیاز به یک نقشه ژنوم انسان و تجهیزات گسترده و مهم امری بسیار ضروری است. به طور کلی می‌توان گفت ژنتیک علمی است که به کمک انسان ها آمده تا راحت تر درمان شوند و جان خود را از دست ندهند. در این مقاله قصد داریم درباره مهم ترین کتاب های ژنتیک پزشکی مانند ژنتیک پزشکی امری 2022، خلاصه ژنتیک امری، ژنتیک پزشکی تامپسون صحبت کنیم.

اگر از دانشجویان و یا علاقمندان به این رشته هستید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.با این کار خیلی راحت می‌توانید در مورد کتاب های ژنتیک پزشکی اطلاعات کسب کرده و وقت خود را در این زمینه هدر ندهید.

ژنتیک پزشکی امری 2022

یکی از مهم ترین و اصولی ترین کتاب های ژنتیک پزشکی، ژنتیک پزشکی امری 2022 است. در این زمینه کتاب های زیادی چاپ شده است اما به صورت قطع می‌توان گفت این کتاب حرف اول را می‌زند. این کتاب حاوی نکات بسیار مهم و ارزشمندی است که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. وجود نکات مهم باعث شده که این کتاب سال های زیادی در دانشگاه های مختلف تدریس شود.

کتاب مذکور برای دانشجویان رشته های پزشکی، ژنتیک انسانی و ژنتیک و… بسیار مناسب است. این کتاب از انتشارات اندیشه رفیع و به مترجمی دکتر محسن یاری و نسترن رکن آبادی می‌باشد.

نکته دیگری که در رابطه با این کتاب باید بیان کرد این است که در آخرین ویرایش آن سوالات چهار گزینه ای و واژه نامه بسیار قوی به ان افزوده شده و مطالب کتاب کاملا دقیق و به روز است. از دیگر نکاتی که باعث محبوبیت کتاب شده این است که خلاصه هر فصل در پایان فصل بیان شده که می‌تواند کمک زیادی برای مرور کردن مطالب به دانشجو بکند.

در این کتاب مطالبی درباره ژنتیک جمعیت و محاسباتی، تکنیک های آزمایشگاهی برای تشخیص اختلال های تک ژنی، الگوهای وراثت و… وجود دارد.

ژنتیک پزشکی امری 2022

ژنتیک پزشکی تامپسون

کتاب ژنتیک پزشکی تامپسون یکی دیگر از مهم ترین کتاب های ژنتیک پزشکی است. این کتاب دیدگاه بسیار جامع و کاملی نسبت به علم ژنتیک دارد.کتاب مذکور دارای 20 فصل است. در این کتاب اطلاعاتی درباره ژنتیک تکاملی و نقص‌‌‌‌های هنگام تولد، ژنوم انسان و پایه و اساس کروموزومی وراثت، اساس مولکولی، بیوشیمی، سلولی و بیماری ژنتیکی، مشاوره ژنتیک و ارزیابی ریسک و… بیان شده است.

کتاب مذکور یکی از کتاب های بسیار پرفروش در زمینه ژنتیک است که سال های زیادیست در دانشگاه ها تدریس می‌شود. این کتاب از انتشارات ارجمند و به نویسندگی “دکتر علی آهنی، دکتر محمد خلج کندری” است. متن این کتاب بسیار ساده و روان است و به همین خاطر است که دانشجو به راحتی می‌تواند مطالب آن را آموخته و به ذهن بسپارد. کتاب تامپسون در سال 1396 چاپ و منتشر شده است.

ژنتیک پزشکی تامپسون

خلاصه ژنتیک امری

یکی دیگر از کتاب های ژنتیک پزشکی که امروزه به ان توجه بسیار زیادی می‌شود، خلاصه ژنتیک امری است. به شما توصیه می‌کنیم که اگر علاقه ای به خواندن دو کتاب ذکر شده در بالا ندارید، حتما این کتاب را مطالعه کنید. مطالی این کتاب کاملا مفید و جامع و در عین حال خلاصه است. شاید دلیل اصلی محبوبیت کتاب نیز همین امر باشد. چرا که دانشجو از خواندن مطالب اضافی دور است و وقت و زمان خویش را هدر نمی‌دهد.

در این کتاب اطلاعاتی درباره  تاریخچه و تاثیر ژنتیک در پزشکی، تکنیک های آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری های تک ژنی، بیماری شایع، ژنتیک پلی ژنی و چند عاملی، یافتن علت اختلالات مونوژنی شناسایی ژن های بیماری، ابزار ژنتیک مولکولی انسانی، آزمایش پیش از تولد و ژنتیک تولیدمثل، مباحث اخلاقی و قانونی در ژنتیک پزشکی و… می‌توان به دست آورد. این کتاب از انتشارات برای فردا و به مترجمی ” دکتر مهرداد هاشمی و دکتر میترا بهروز اقدم” است. کتاب مذکور در سال 1400 چاپ و منتشر شده است.

خلاصه ژنتیک امری

انتشارات همراهان دانش یکی از بزرگ ترین انتشارات در کشورمان است. شما می‌توانید برای خرید کتاب های ذکر شده در بالا و دیگر کتاب ها از جمله کتاب پزشکی، میکروب شناسی، ویروس شناسی، آناتومی، انگل شناسی، استخدامی و… به این سایت مراجعه کرده و کتاب ها را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

برچسب‌ها:

ادمین

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

انتشارات همراهان دانش در سال 1395 با هدف ارائه و تولید کتابهای پزشکی و پیراپزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و تاکنون با تولید کتابهای مورد نیاز جامعه پزشکی همواره درصدد خدمت رسانی بوده است. همچنین با راه اندازی فروشگاه آنلاین کتابهای پزشکی، پیراپزشکی، فنی و مهندسی و سایر کتابهای پرفروش ناشران همکار، آماده خدمت رسانی به دانشجویان سراسر کشور میباشد. امیدواریم همراهی شما باعث پیشرفت مجموعه و بهبود بهتر عملکرد ما شود.

© ۱۴۰۰ کليه حقوق اين سايت محفوظ می‌باشد

سایت طراحی شده توسط  فاطمه زارعی 

 

نیاز به راهنمایی دارید؟
در واتس‌اپ با ما در تماس باشید.